Μελέτη μαθημάτων στο σπίτι με δίδυμα παιδιά

Τα δίδυμα, ήδη από την κοιλιά της μητέρας τους, αναπτύσσουν μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Μετά τη γέννησή τους, αποκτούν ένα ακόμη μεγαλύτερο δέσιμο, έχουν ένα δικό τους κώδικα επικοινωνίας και λόγω το ότι μεγαλώνουν μαζί, προσπαθούν από νωρίς να κερδίσουν την αυτονομία τους. Ο χρόνος που τους αφιερώνεται και από τους δύο γονείς και ιδιαίτερα από τη μητέρα είναι περιορισμένος.  

Αυτό, όμως, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς καθιστά το δέσιμό τους πιο ισχυρό. Τι γίνεται, όμως, με το χρόνο που θα πρέπει να τους αφιερωθεί, όταν τα δίδυμα ξεκινούν σχολείο και θα πρέπει ο γονιός να ασχοληθεί με τη μελέτη των σχολικών μαθημάτων ταυτόχρονα και στα δύο παιδιά; Να μερικές life ideas για την καθοδήγηση γονιών στη μελέτη μαθημάτων στο σπίτι σε δίδυμα. 

Life Ideas για τη μελέτη των μαθημάτων 

  •  Φτιάχνουμε σε κάποιο δωμάτιο του σπιτιού (αν τα δίδυμα έχουν ξεχωριστά δωμάτια, καλό είναι να βρούμε έναν ουδέτερο χώρο) μια γωνιά που την ονομάζουμεΗ γωνιά της μελέτης’. Καλό είναι η συγκεκριμένηγωνιά’ να βρίσκεται σε ήσυχο χώρο, με όχι πολλά ερεθίσματα. Φροντίζουμε να υπάρχει επαρκής φωτισμός και το γραφείο και οι καρέκλες των διδύμων να έχουν το κατάλληλο μέγεθος. Είναι σημαντικό να νιώθουν άνετα στο χώρο που εργάζονται. 
  • Βρίσκουμε τον κατάλληλο χρόνο που τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα (αμέσως μετά το σχολείο ή μετά από κάποια ώρα ξεκούρασης) και καθιερώνουμε αυτή τη ρουτίνα σε καθημερινή βάση. Η διάρκεια της μελέτης, όσο γίνεται, να μην ξεπερνάει τη μία με μιάμιση ώρα. 

Εγγραφή στο newsletter μας

* indicates required
  • Βάζουμε τα παιδιά το ένα απέναντι από το άλλο και εμείς καθόμαστε στη μέση, για να έχουμε τον έλεγχο και για να μην απασχολεί το ένα παιδί το άλλο. 
  • Τα παιδιά βλέπουν το πρόγραμμα των μαθημάτων (είτε βρίσκονται στο ίδιο τμήμα είτε όχι) και τοποθετούν το καθένα τα δικά του βιβλία και τετράδια, δίπλα τους. 
  • Τα παιδιά ξεκινούν από τα πιο δύσκολα και τελειώνουν με τα πιο εύκολα. Αν τα δίδυμα βρίσκονται στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τα βοηθάμε εφόσον μας ζητηθεί. Καλό είναι να τα αφήνουμε να δουλεύουν μόνα τους για να βιώσουν την αίσθηση της επιτυχίας. Μόλις τελειώσουν τα μαθήματά τους, απλά τα ελέγχουμε. 
  • Όταν τα δίδυμα ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, τα βοηθάμε να τοποθετήσουν τα βιβλία και τα τετράδιά τους μέσα στις τσάντες τους. 
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, προσπαθούμε να περιορίσουμε τα διάφορα ερεθίσματα που θα αποσπάσουν την προσοχή τους. Αν κάποιο από τα δύο κουραστεί, καλό είναι να γίνει ένα δεκάλεπτο διάλειμμα και στα δύο παιδιά, για να μη χάσουν το ρυθμό τους και να νιώσουν πιο άνετα. 
  • Δε βάζουμε χρονικά περιθώρια για την ολοκλήρωση των εργασιών. Αν κάποιο από τα δίδυμα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να   ολοκληρώσει την εργασία του, εννοείται πως του τον δίνουμε. 
  •  Αν κάποιο από τα δίδυμα, αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες προσπαθούμε να το ενθαρρύνουμε, να το στηρίξουμε, δε το μειώνουμε μπροστά στο άλλο παιδί και επαινούμε και τα δύο παιδιάΕξηγούμε την κατάσταση και φροντίζουμε να τους παρέχουμε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να γίνει πιο σωστά η δουλειά τους, αλλά παράλληλα να υποστηρίξουμε και το παιδί με τις μαθησιακές δυσκολίες. 
  • Φροντίζουμε τα δίδυμα να έχουν μια σταθερή ρουτίνα στο διάβασμά τους και έχουμε, πάντα, λογικές απαιτήσεις από τα παιδιά μας και ιδιαίτερα αν κάποιο από τα δύο αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. 

Προτεινόμενα άρθρα

Share This Story, Choose Your Platform!

2020-06-12T11:18:19+03:00April 24th, 2020|ΠΑΙΔΙ|0 Comments

Leave A Comment

Go to Top